L’Ecomuseu-Farinera ha inaugurat una exposició fotogràfica sobre la Setmana Santa

29 de març de 2010 - General

El passat dissabte s’inaugurava, amb l’assistència d’unes trenta persones, l’exposició fotogràfica: Passió i Tradició. Aquesta mostra recull les fotografies que Rosana Vidal, fotoperiodista del diari Hora Nova, va fer durant un viatge a Sevilla i Còrdova. La trentena de fotografies exposades a la Sala dels Arcs del museu plasmen la multitud de sentiments que desperta aquesta tradició entre els més devots d’aquestes dues ciutats. El visitant pot veure des d’un natzarè balancejant un incensari, a un trompetista lluint un casc adornat amb plomes fins a un nen recollint la cera sobrant de les espelmes dels natzarens, una tradició típicament sevillana. Destaquem, tal i com va explicar el director de l’Hora Nova en el seu parlament d’inauguració, que són fotografies preses durant el capvespre i la nit per això a cada fotografia la llum pren un protagonisme especial.

Aquestes fotografies es van poder veure per primer cop el setembre del 2009 al Festival Visa-OFF, dedicat als fotoreportages d’amateurs, dins el marc del Visa pour l'image de Perpinyà, el festival internacional del fotoperiodisme. La mostra restarà a l’Ecomuseu-Farinera fins el proper 18 d’abril.