L’Ecomuseu-Farinera filma les tasques de la fàbrica amb els ex-treballadors per a un documental testimonial

8 d'octubre de 2010 - General

Des del passat Dijous dia 7 d’octubre, l’empresa El Colmado Digital CB, ha iniciat la filmació d’un documental que té per objectiu testimoniar el funcionament i el manteniment de les màquines de la fàbrica per al fons documental de l’Ecomuseu-Farinera.

Aquesta tasca és possible gràcies a la col•laboració de tres dels ex-treballadors de la fàbrica. En primer lloc, el sr. José Cabalgante que va ser durant uns 18 anys l’encarregat de la secció de neteja. En segon lloc, el sr. Mohamed Bousfia que era el moliner auxiliar de la fàbrica. I finalment, el sr. Quimet Serra, la tercera generació d’una família dedicada a l’ofici de rescloser a Vilanova de la Muga.

Per a aquesta filmació l’Ecomuseu-Farinera ha rebut una subvenció de la Xarxa de Museus Locals de Girona de la Diputació de Girona i el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació.

Amb aquesta filmació quedarà constància gràfica i sonora d’uns coneixements específics que altrament s’oblidarien per sempre més. En un futur, l’Ecomuseu-Farinera es planteja emprar aquest material per un documental sobre la innovació en la indústria farinera a Catalunya.