L'Ecomuseu-Farinera es suma a les activitats del Festival Terra de Trobadors

8 de setembre de 2010 - General

L’Ecomuseu-Farinera es suma al Festival Terra de Trobadors amb diferents propostes. El proper divendres 10 de setembre a les 17h. i a la sala Polivalent de l’Ecomuseu-Farinera, l’historiador Josep Mª Gironella i Granés realitzarà la conferència: Els molins i les salines de Castelló d’Empúries (S. XIV). Al llarg de la conferència els assistents aniran coneixent i descobrint quan, com i qui va fer construir els tres molins comtals a extramurs de la vila; així com les conseqüències per la resta de molins fariners existents a les ribes de la Muga. També, com es va gestar el monopoli comtal de les salines. Aquest historiador ha realitzat aquest important estudi gràcies a la Beca notari Raimon Noguera d’Història Medieval (2008).

Els dies 11 i 12 de setembre, l’Ecomuseu-Farinera acull la iniciativa de dues entitats castellonines. El Centre Islàmic d’Empuriabrava instal•larà al pati del museu una Haima on s’elaboraran productes artesans, hi haurà música i es realitzaran tallers de cal•ligrafia i d’henna. El Xon’s Rem d’Empuriabrava instal•larà, també al pati, la Taverna el Llaüt amb servei de menjar i begudes i activitats diverses com estirada de corda.