L’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries declarat oficialment museu secció del mNACTEC

15 de març de 2010 - General

El passat 2 de març, el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació acordava declarar, entre d’altres, l’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries museu secció del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya. Aquesta és una gran fita pel museu ja que en poc temps ha passat de ser una col•lecció oberta al públic a un museu registrat i ara museu-secció d’un museu nacional. Aquest canvi qualitatiu de categoria suposa un valor afegit molt important per l’entitat.

Dins el nou Pla de museus del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, els museus de Catalunya s’estructuren en 4 museus nacionals: Museu de Societat, Museu de Ciències Naturals, Museu Nacional d’Art de Catalun (MNAC) i Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (mNACTEC). L’Ecomuseu-Farinera ja formava part d’aquest darrer des de 1997 en tant que museu col.laborador. Amb aquesta recent declaració l’Ecomuseu-Farinera passa a ser el sisè museu secció dels 25 museus que actualment integren el Sistema Territorial del mNACTEC.

A efectes pràctics aquesta declaració suposa una major coordinació amb el museu nacional, la dotació econòmica per les despeses de funcionament, l’assistència tècnica i d’organització i suport als treballs de restauració i documentació que el museu porta a terme.