L’Ecomuseu-Farinera celebra El Dia Internacional dels Museus amb un munt de propostes originals

10 de maig de 2010 - General

Obre bé els ulls: la nit del dissabte 15 de maig podràs visitar l’Ecomuseu-Farinera! Amb motiu del Dia Internacional dels Museus, el museu s’acull a la 6a edició de la Nit dels Museus que es celebra a tot Europa. A partir de les 22.30h. comença una visita guiada nocturna pels espais fabrils que acabarà amb una copa de cava. Una visita única per una nit que no serà com les altres! Es tracta d’una activitat gratuïta per un màxim de 20 persones i prèvia inscripció.

Però les propostes no s’acaben aquí. Del 15 al 31 de maig pots participar a: La carrera dels museus, un concurs a través de Facebook, que ha preparat patrimoni.gencat. Si aconsegueixes visitar el major nombre de museus de Catalunya i fer-te una fotografia davant del cartell promocional de la carrera i penjar-la al Facebook podràs guanyar un cap de setmana a París per a dues persones, amb entrada al Museu del Louvre inclosa! Per saber-ne més: http://apps.facebook.com/diadelsmuseus.

El dia 18 de maig, l’Ecomuseu-Farinera us proposa de 10 a 13h una matinal de portes obertes per conèixer els impressionats molins de cilindres vermells, veritable cor de la Farinera, i la resta de màquines que fan possible la transformació del blat en farina. També durant aquest dia el museu us proposa l’activitat: Descobreix la joia del museu. El museu treu una peça dels magatzems de reserva i l’exposa durant aquests dies a les sales del museu. Enguany, es tracta d’un objecte que els pagesos feien servir per mesurar el blat. Saps quin objecte és?

A partir de les 18h. la cita és al Consell Comarcal de l’Alt Empordà on es presenta el projecte: Una comarca de museu. Itinerari escolar per gaudir de l'Alt Empordà a través dels seus museus. Aquesta és una iniciativa del Servei Educatiu de l’Alt Empordà en col•laboració amb els 8 museus de la comarca, que esperem que sigui molt ben acollida per la comunitat educativa.

Així doncs, aquets seran dies per (re)descobrir i gaudir d’uns espais –els museus- que fomenten el coneixement i la trobada de les diferents cultures i que potenciem el diàleg i la diversitat de mirades entorn el patrimoni i els propis museus. No t’ho pensis més, enfarina’t!