L’Ecomuseu-Farinera aposta per l’estalvi energètic en el consum elèctric

16 de febrer de 2010 - General

L’Ecomuseu-Farinera amb l’objectiu de contribuir amb una societat més sostenible i per tal d’afavorir l’estalvi energètic ha decidit substituir les làmpades actuals de les sales d’exposició permanent del museu per làmpades LEDS de baix consum i llarga durada.
La tecnologia LED (Díodes Emissors de Llum) o també anomenada Llum Freda es presenta com la major revolució en il•luminació. Fins l’actualitat la llum de les làmpades es generava a base de filaments convencionals en els que el 90% de la energia es transformava en calor i es perdia. La tecnologia LED fa brillar un mirall pel que l’energia es transforma directament en llum.
La substitució s’ha fet aprofitat que durant la tercera setmana de gener es tanca el museu per realitzar el tractament de desinsectació anual de la col•lecció.