L’Ecomuseu-Farinera acull l’exposició itinerant: Fabriquem emocions!

17 de desembre de 2009 - General

Castelló d’Empúries acollirà des de diumenge 20 de desembre fins al 17 de gener de 2010, l’exposició itinerant: Fabriquem emocions!, organitzada per la Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya com a darrera acció unitària del Pla de Dinamització del Producte Turístic Industrial i de la Innovació Tecnològica de Catalunya.
L’exposició, que comptarà amb diversos elements interactius, dona a conèixer els atractius del turisme industrial de Catalunya per tal d’incentivar la pràctica d’aquesta modalitat de turisme i les múltiples i variades activitats que ofereix els museus i centres patrimonials que integren la XATIC.
A Catalunya el turisme industrial és encara poc conegut, a diferència d’alguns llocs d’Europa on ja és una opció turística consolidada. A països com el Regne Unit, Alemania o França tant elements patrimonials de l’època industrial com indústria en actiu formen part de l’oferta turística habitual amb un gran reconeixement i èxit de públic. El turisme industrial, com qualsevol tipus de turisme cultural, connecta la realitat i l’evolució històrica d’un territori per a comprendre la seva realitat actual d’una forma lúdica i amena. La seva multidisciplinarietat integra la història, l’arqueologia, la sociologia, l’arquitectura, l’urbanisme, la geografia i la tecnologia.
L’exposició s’ha dissenyat per tal que pugui itinerar al llarg del 2010 per la resta de municipis de la XATIC.