L’Arxiu Municipal de Castelló d’Empúries celebra 30 anys amb una exposició retrospectiva i la recepció del fons personal de l’ex alcalde Esteve Ripoll Cornell.

30 de gener de 2017 - General

Enguany se celebren els 30 anys de l’entrada en funcionament del servei d’arxiu municipal a Castelló d’Empúries. Durant la festa de la Candelera de l’any 1987 l’alcalde Esteve Ripoll va inaugurar la nova seu de l’Ajuntament a l’edifici de l’antic Convent de Sant Domènec, on es preveien unes dependències pel servei d’arxiu.

Amb la voluntat de celebrar aquest 30è aniversari s’ha programat una exposició temporal produïda pel mateix Arxiu Municipal i que es podrà visitar a la Sala del Blat de l’Ecomuseu-Farinera entre els mesos de febrer i maig de 2017. La mostra, que porta per títol “30 anys d’arxiu municipal a Castelló d’Empúries” presenta i analitza el paper d’aquest centre cultural com a servei i motor encarregat de la recuperació, conservació, gestió, descripció i difusió del patrimoni documental de Castelló d’Empúries.

L’exposició es divideix en diferents àmbits que repassen la coexistència de cinc arxius –el de l’escrivania dels comtes d’Empúries, el de la Comunitat de Preveres de Santa Maria, els de les notaries de Mallén i de Bofill, i el del Consell Municipal-, que durant segles van romandre a Castelló d’Empúries. Aquesta circumstància va afavorir una extensa producció documental. La mostra també introdueix el visitant en la història de l’Arxiu municipal de Castelló d’Empúries des de la seva creació l’any 1987 fins avui, tot repassant els seus fons documentals, els ingressos i les donacions rebudes, el tractament de la documentació, les instal·lacions, les consultes i les accions de conservació i difusió del patrimoni documental castelloní.

La mostra s’inaugurarà el dissabte 4 de febrer a les 12h a l’Ecomuseu-Farinera i es podrà visitar fins el 28 de maig de 2017 dins l’horari d’obertura del museu. Durant la inauguració tindrà lloc l’acte de recepció de l’arxiu i biblioteca particulars de l’Esteve Ripoll Cornell.

Hi esteu tots convidats.