L’Ajuntament de Castelló d’Empúries commemora el Dia Internacional de les Dones amb un jornada molt especial.

2 de març de 2018 - General

El proper diumenge 11 de març, a dos quarts de dotze del migdia a l’Ecomuseu-Farinera, l’Ajuntament de Castelló d’Empúries, amb el seu compromís amb l’equitat de gènere, organitza un acte per tal de commemorar el Dia Internacional de les Dones.

L’acte començarà amb la lectura del manifest per part de totes les regidores del municipi. Seguidament la Cia. El Paller presentarà l’espectacle Shadows, de les creadores i intèrprets Dolors Yglesias i Emma Teixidor.

També tindrà la coneguda cantant i actriu Beth Roderges, que acompanyada de Pablo Garrido a la guitarra, interpretaran unes cançons en acústic.

Finalment es farà la inauguració de Geografies MENUDES, un projecte artístic de Pilar Farrés i comissariat amb la col•laboració del fotògraf Manel Puig. Una travessia per la memòria històrica i el paisatge humà de Castelló d’Empúries, a partir de la màgia intemporal de la fotografia. Aquestes geografies menudes, que il•luminen la intimitat del poble, tenen com a protagonistes les dones. Intervindrà en la presentació del projecte la sra. Maria Crehuet.

Un projecte col•laboratiu entre diverses àrees de l’Ajuntament de Castelló d‘Empúries: Ecomuseu-Farinera, Arxiu Municipal, Departament de Benestar Social i Famílies i Àrea d’Alcaldia; que permet reivindicar les dones, posant-les al davant de la càmera i recuperant també els records del passat d’aquelles que van trepitjar els carrers de la vila abans que nosaltres.

Per a l’elaboració d’aquest projecte artístic s’han realitzat unes 300 fotografies i s’han recuperat, a través de l’Arxiu municipal, unes 600 imatges antigues cedides per una quarantena de famílies i particulars.
Aquest projecte compta amb el suport de la Diputació de Girona i del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

L’acte es clourà amb el Vermut de la Dona al mateix pati de l’Ecomuseu-Farinera.