La presidenta de l’Ecomuseu-Farinera visita el mNACTEC

21 de setembre del 2015 - General

Aquest dimecres 16 de setembre representants de l’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries han visitat la seu del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, amb seu a Terrassa. La presidenta de l’ens, Sra. Assumpció Brossa, juntament amb la regidora de l’Àrea de Patrimoni Històric, Sra. Antònia Carbonell, acompanyades de la directora de l’ens han tingut una primera reunió de treball amb el seu director en la qual s’ha parlat de la trajectòria de cooperació entre ambdós museus.

El Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya es troba ubicat a l’antiga fàbrica tèxtil Vapor Aymerich, Amat i Jover, en un magnífic edifici de Lluís Muncunill que està considerat la millor obra arquitectònica industrial modernista del país del que destaca la seva peculiar coberta amb 161 voltes catalanes, de maó pla que s'aguanten gràcies a 300 columnes de ferro fos. El museu acull diverses col•leccions permanents ("Enérgeia", "La fàbrica tèxtil", "Homo Faber", "El transport", etc.) i temporals (actualment una d’elles sobre les Galetes Trias de Santa Coloma de Farners).

Des de l’any 1997 l’Ecomuseu - Farinera de Castelló d’Empúries forma part del Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, del qual va passar a ser-ne museu secció l’any 2010, el que significa que la col•lecció del museu és una mostra rellevant de la ciència i de la tècnica de Catalunya. Dins del Sistema, l’Ecomuseu-Farinera és el museu que dóna a conèixer l’evolució de la indústria farinera a Catalunya i el gran canvi que va patir la producció de farina durant la segona meitat del segle XIX.