La ciència al teu abast durant la 15a Setmana de la Ciència

8 de Novembre de 2010 - General

Entre el 12 i el 22 de novembre de 2010 es celebrarà la 15ª Setmana de la Ciència organitzada per Talència Catalunya Recerca, en la que enguany es commemora l’Any Internacional de la Biodiversitat i l’Any Internacional d’Apropament de les Cultures.

L’Ecomuseu-Farinera de Castelló d'Empúries, el Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà i el Museu de la Tècnica de l’Empordà han unit esforços per preparar conjuntament dues activitats relacionades amb la biodiversitat que es celebrarà simultàniament a Castelló d'Empúries i Figueres el proper divendres 12 de novembre.

La primera activitat és El bosc de les idees que consisteix a “vestir” un arbre amb frases, pensaments i imatges per ajudar a preservar la biodiversitat. Els alumnes de 5è i 6è de primària del municipi, aproximadament 225 alumnes, al llarg del matí plantaran al pati de la Farinera aquests arbres simbòlics i faran una lectura pública.

Durant tota la setmana de la ciència els arbres restaran exposats. Per tal que tothom pugui participar en aquesta acció, el museu facilitarà el material necessari per decorar un parell d’arbres més.

Destaquem que per aquesta activitat s’ha comptat amb l’ajuda de l’Aula oberta de l’IES de Castelló d’Empúries.

La segona activitat és La Xerrada/espectacle: Per a què serveix la Biodiversitat? que impartirà el científic més televisiu, el sr. Dani Jiménez. Els escolars descobriran tot jugant quin és el significat biològic de la biodiversitat, la riquesa més gran del nostre planeta. L’activitat es portarà a terme a les 15.30h. al pati de la Farinera de Castelló d’Empúries.

La tercera activitat és el Cicle de cinema científic que l’Ecomuseu-Farinera acull per segon any consecutiu i que organitza la Fundación Espanyola para la Ciencía y la Tecnología (FECYT).

Els amants del cinema i la ciència, durant el cap de setmana del 13 i el del 20 de novembre, podran triar una carta de 9 films científics guanyadors del XXVI Certamen Unicaja de Cine-Biennal Internacional de Cine Científico 2010.

Els alumnes d’ESO i Batxillerat del municipi, s’han acollit a aquesta proposta cinèfila.

Finalment i com a quarta activitat, el diumenge 14 el museu oferirà una Jornada de portes obertes per tal de donar a conèixer el complex procés per produir farina. I a les 11h. es farà una Visita guiada per tal de conèixer a fons la ciència i la tècnica aplicada en el procés de transformació del blat en farina. L’activitat és gratuïta, prèvia inscripció al museu, i fins un màxim de 30 persones.