La botigueta del museu amplia la seva oferta

1 de març de 2010 - General

La botigueta del museu, situada als antics magatzems de la Farinera, just al costat de l’espai de recepció, compta amb nous productes, objectes i llibres vinculats amb el pa, la farina i el blat, així com amb el patrimoni industrial.
Donada la gran demanda de farina per part dels visitants del museu, des de principis d’aquest any, es ven farina ecològica. Aquesta farina ens arriba de Lliurona, en sacs d’1kg., produïda de la mà de Granel Ecològic.

També ha ampliat la seva oferta de llibreria infantil, amb dues noves publicacions: el conte en tres dimensions La vida en un molí d’aigua i Les tres bessones, Watt i la màquina de vapor de la col•lecció Gran Biblioteca de les Tres Bessones. Aquest llibre inclou un cd amb material multimèdia.

S’incorpora a la botigueta un nou producte d’artesania artística provinent del Pallars Sobirà, el marcador de pa i coca. Antigament i fins ben entrat el s. XX, com a tos els pobles del Pirineu, les famílies pastaven a casa. Si tenien forn enfornaven el pa i el coïen, però si no en tenien ho havien de fer en un forn comunitari o públic. Per evitar el risc de barrejar els pans o les coques, les marcaven abans d’enfornar amb uns marcadors de fusta. Cada marcador és una peça única ja que està tallat a mà i amb diferents fustes: freixe, om, pi ...

Properament es posarà a la venta una bossa de pa, amb un disseny que incorpora el logotip dels sacs de la farinera i la tipografia dels ingredients del pa en diferents idiomes.

Si voleu fer alguna comanda cal que truqueu al 972 25 05 12 o envieu un e-mail a botiga@ecomuseu-farinera.org