La Botigueta del molí es prepara per l’estiu

4 de juliol de 2011 - General

La botigueta del molí tot i estar afectada per les obres de al 3a fase segueix oberta i s’ha proveït de nous i diversos objectes de cares a la campanya d’estiu.

Seguint amb l’estratègia de buscar articles especials i únics vinculats amb la temàtica del museu, la Botigueta del molí posa a la venta dos productes: el paper de blat. Es tracta d’un paper artesà fet a mà amb palla de blat del Museu Molí Paperer de Capellades. Aquest museu, que forma part del Sistema Territorial del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, segueix elaborant paper fet a mà d’alta qualitat, amb diferents fibres, mides, colors i filigranes. I el Davantal pintat a mà amb pintures metàl•liques. L’originalitat del disseny, obra de la dissenyadora Agnès Figueres, fa que no n’hi hagi cap d’igual. Es poden escollir entre 15 models diferents. Aquests elements passen a engrandir l’apartat de la Botigueta destinat a l’artesania artística, potenciant així que els artesans puguin fer de l’artesania la seva professió i la seva principal font de renda.

La Botigueta del molí també s’ha proveït de nous llibres: El pa i la farina. De la Biblioteca del Cordill. Un llibre que explica tot el que cal saber per a fer pa a casa. I el llibre històric: Els molins i les salines de Castelló d’Empúries al s. XIV de l’historiador Josep Maria Gironella. Un llibre per conèixer a fons l’origen i la història dels molins fariners medievals de la vila.

Finalment, s’ha incorporat a la Botigueta un nou producte alimentari: la Cervesa Santa Margarida de blat. Es tracta d’una cervesa artesana elaborada per Cerveses Dedues S. L, de Sant Esteve d’en Bas.

Si voleu fer alguna comanda podeu trucar al 972 25 05 12 o envieu un e-mail a botiga@ecomuseu-farinera.org.