Jornades Europees del Patrimoni a Castelló d’Empúries 2016: “Patrimoni de tot@s”

12 de setembre de 2016 - General

Castelló d’Empúries ofereix un programa d’activitats de divulgació del patrimoni històric, cultural i museístic del municipi durant els dies 16, 17 i 18 de setembre de 2016.

El Consell d’Europa dedica la 24a edició de les Jornades Europees de Patrimoni (JEP) enguany a les persones que treballen per al coneixement, la difusió i la conservació del Patrimoni agrupades com a comunitats patrimonials. Les Jornades Europees del Patrimoni se celebren a Catalunya els dies 16, 17 i 18 de setembre de 2016 sota el lema: “Patrimoni de tot@s“, posant en relleu la cooperació multilateral de tots els agents necessaris per a difondre i conservar el patrimoni cultural, fomentar la màxima visibilitat de la participació ciutadana, el voluntariat, els col•lectius minoritaris, els projectes exemplars de col•laboració i finançament públic-privat i activitats, en les quals les comunitats locals participin de la gestió i conservació del patrimoni.

Per aquest motiu, Castelló d’Empúries ha organitzat un ventall d’activitats durant els tres dies de les jornades per tal de divulgar la riquesa cultural i el patrimoni museístic del municipi entre els visitants i usuaris dels museus. El programa d’activitats inclou jornades de portes obertes, exposicions, conferències i visites als museus del municipi.

Les activitats s’iniciaran el divendres 16 de setembre, a les 20h, amb la inauguració a la Biblioteca Ramon Bordas i Estragués de l’exposició “La Fàbrica de la llet: la seva història”, que estarà oberta fins al dia 4 d’octubre. Aquesta mostra inclou 3 panells explicatius del recorregut d’aquesta empresa, acompanyada de tot un seguit de fotografies il•lustratives de diverses etapes d’aquesta indústria i de la gent que hi havia estat treballant. Es complementa amb alguns documents que es troben a les vitrines i estris que s’utilitzaven en la recollida de la llet. L’exposició ha estat organitzada per l’ Arxiu Municipal (AMCE) i la Biblioteca Ramon Bordas i Estragués i ha comptat amb la col•laboració de Jordi Ametlla, Valeri Ausàs Sala, Teia Castells, Maria Comas, Antoni Costa, Fonso Riera, Joan Serra, Miquel Teixidor, Constantí Turró, Família Juncà i Família Valentí.

Després de la presentació de l’exposició es realitzarà un tastet de formatges a càrrec de Taleia cultura, on en Kilian Vadnov ens explicarà algunes característiques dels formatges. El tastet s’acompanyarà amb una copa de vi del celler La Vinyeta.

També es podran visitar les exposicions “La desmesurada vida de Ramon Llull en els 700 anys de la seva mort” al Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, s. XIV; “Anima naturae” i “25 anys del Festival Terra de Trobadors” a l’Ecomuseu-Farinera; i la mostra de pintures de Lluís Roura “L’Empordà i Terra Santa” a la Capella dels Dolors de la Basílica de Santa Maria de Castelló d’Empúries.