Viu la 22a Setmana de la Ciència a Castelló d’Empúries

13 de novembre de 2017 - General

Durant la 22a Setmana de la Ciència es celebraran un munt d’activitats de divulgació científica arreu del territori català: jornades, xerrades, tallers, jocs... Aquest any es celebra sota el lema “el turisme sostenible”, atès que el 2017 és l’Any Internacional del Turisme Sostenible per al Desenvolupament, promogut per Nacions Unides amb la finalitat de sensibilitzar els responsables de prendre decisions i el públic en general.

L’Ecomuseu-Farinera, en tant que museu tècnic i científic, es suma a aquesta setmana tot programant diverses activitats que permetran gaudir i apropar la ciència al públic general.

El dimarts 14 de novembre, s’ha organitzat amb les escoles del municipi la Xerrada-Taller: Climatologia i meteorologia, és el mateix?que impartirà el sr. Antoni Valls, Llicenciat en Ciències Químiques i graduat en Meteorologia i Climatologia per la UB. Es treballaran aspectes com l'atmosfera i les seves capes, els meteors, l’estudi i visió d'alguns tipus de núvols, els instruments de mesura de paràmetres meteorològics, la predicció del temps... Està previst que participin uns 140 alumnes de 6è de primària del municipi.

El dissabte 18 de novembre, s’ha organitzat per al públic familiar el taller de ciència “Fem volar coets d’aigua”. Un taller a càrrec d’Astrogirona, l’Associació Astronòmica de Girona. Serà a les 11h, cal reserva prèvia de plaça i en aquesta ocasió l’activitat és gratuïta.

Finalment, el diumenge 19 de novembre hi haurà la matinal de portes obertes de 10.30 a 13.30h a l’Ecomuseu-Farinera. Una bona ocasió per tal d’aproximar-se a la ciència i la tècnica aplicada en el procés de transformació del blat en farina.

#SC17CAT @RECERCAT