Treballs de restauració dels objectes donats al museu en els seus 20 anys d’existència

13 de juny de 2017 - General

L’ecomuseu està preparant una nova exposició que s’inaugurarà els dies de la Festa Major de Sant Llorenç i es podrà visitar fins a principis d’octubre. Entre les diferents feines preparatòries, el museu ha començat els treballs de restauració de diversos objectes del seu fons de reserva, restauració que porta a terme l’empresa gironina 4restaura.

Els objectes que es presentaran han estat seleccionats entre les diverses donacions que el museu ha rebut de diferents particulars al llarg dels 20 anys que fa que l’entitat està en marxa. Objectes que testimonien per una banda el passat industrial fariner de Catalunya, aportacions vinculades al món de la fleca, al passat agrícola de Castelló d’Empúries i també diverses obres d’art cedides pels artistes que han fet ús dels espais expositius de la Farinera.

Les feines de restauració consisteixen en la consolidació de les zones debilitades i/o degradades, la neteja i la desinsectació del material orgànic i la seva presentació final amb el màxim respecte envers la col•lecció. La durada d’aquestes tasques es preveu de dues setmanes. Per aquest motiu, s’ha habilitat dins de la mateixa fàbrica una àrea de treball per la restauració, visible pel públic visitant.

L’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries agraeix les donacions que durant aquest 20 anys de trajectòria de l’ens ha rebut, ja que un dels objectius de tot museu és enriquir la seva col•lecció per tal de conservar el testimoniatge d’objectes i documents per a les futures generacions.

La restauració compta amb el suport de la Diputació de Girona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.