Sortida per conèixer el patrimoni megalític de l’Alt Empordà

9 de març de 2018 - General

Els megàlits són unes de les restes patrimonials més singulars del nostre passat, que des de molt antic van despertar l’interès dels primers arqueòlegs. Per a què servien? Qui i com els construïen? On els podem trobar?…

L'extraordinària concentració de dolmens, menhirs i inscultures al nostre país, fa que sigui una zona d'alt interès històric i arqueòlogic, equiparable a d'altres zones d'Europa, i on l'Empordà pren un fort protagonisme. Per aquest motiu, fins el 2 d’abril a l’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries podeu visitar l’exposició: Quan les pedres ens parlen. Megalitisme a Catalunya. Una mostra itinerant, amb diversos mòduls informatius, quatre audiovisuals amb entrevistes als principals investigadors catalans sobre megalitisme; i dues maquetes que expliquen el procés de construcció d’un dolmen.

Per tal de donar a conèixer in situ aquest ric patrimoni, durant el mes de març, l’Ecomuseu-Farinera ha organitzat amb la col.laboració de Via Pirena una sortida: Megalitisme als Estanys de la Jonquera. La sortida està prevista pel diumenge 18 de març, és una activitat gratuïta però que requereix inscripció prèvia al 972 25 05 12. Durant la caminada que es preveu de tres hores es contemplaran 1 cromlec, 5 dólmens i 4 menhirs.