L’Ecomuseu-Farinera incorpora nou material tecnològic per millorar l’experiència del públic

7 de novembre de 2017 - General

El museu ha adquirit 5 tauletes Samsung Galaxy A6 que posarà a disposició del públic. Aquest material ha estat adquirit gràcies a la subvenció concedida per l’Àrea de Noves Tecnologies de la Diputació de Girona, en el marc de la convocatòria de subvencions als museus i col•leccions de les comarques gironines per dotar-se d'equipaments relacionats amb les noves tecnologies.

Amb aquestes tauletes el museu podrà millorar l’experiència del seus visitants, ja que les persones interessades la rebran en préstec durant la visita per poder-la complementar mitjançant el Visitmuseum, una app que permet al públic turista conèixer al detall les principals peces del patrimoni cultural i artístic dels museus de Catalunya. L’aplicació permet també accedir a enllaços per a saber-ne més o poder compartir l’experiència a les xarxes socials i està disponible en diversos idiomes: català, occità, aranès, castellà, anglès i francès.

D’altra banda, les tauletes són també una eina de gran utilitat a l’hora d’avaluar l’aprofitament pedagògic dels alumnes que realitzen activitats educatives al museus a és de conèixer-ne el grau de satisfacció de l’activitat realitzada. A través de diverses eines, com el Kahoot o el Sòcrates, el museu podrà valorar de manera ràpida i atractiva l’experiència els escolars al museu. Es tracta de programes que tenen un gran potencial per elaborar una bateria de preguntes tot controlant el temps de resposta, insertant imatges o vídeos de youtube...

A més a més, s’han adquirit llicències de Samsung KNOX, que permeten d’una forma eficaç tenir els mateixos continguts a totes les tauletes de forma unificada i escollir els paràmetres de seguretat i bloqueig de funcions que millor s’adaptin als usuaris del nostre museu.