L’Ecomuseu-Farinera es suma a celebrar el Dia Mundial de l’Aigua per conscienciar del seu estalvi.

20 de març de 2018 - General

L’any 1993, l’Assemblea General de les Nacions Unides, va resoldre dedicar cada 22 de març a la font de la vida: l’aigua; amb l’objectiu de promoure el respecte i la conscienciació de l’ús sostenible d’aquest recurs natural tan necessari. En aquesta data, diverses institucions a nivell internacional organitzen activitats. Aquest any, l’Ecomuseu-Farinera s’hi suma amb la voluntat conscienciar la ciutadania que cal prendre mesures per fer front a la crisi de l’aigua a nivell mundial i que a nivell més local cal estalviar aigua davant la disminució de les precipitacions.

El dijous, 22 de març, hi haurà una jornada de portes obertes a l’ecomuseu per tal que la gent descobreixi que l’aigua és al font d’energia de la fàbrica de farines. El rec del Molí és un canal d’aigua d’origen medieval que desvia l’aigua de la Muga al nucli de Vilanova de la Muga. En arribar a la Farinera, la turbina Francis de 1905 convertia la força de l’aigua en energia mecànica que feia funcionar tota la fàbrica. El museu estarà obert de 10 a 14h.

I el dia 25 de març, conjuntament amb el Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà i l’Ajuntament de Perelada, s’ha organitzat una sortida guiada amb bicicleta. L’activitat titulada: Resseguint el camí de l’aigua, sortirà a les 10.30h de l’Ecomuseu-Farinera seguint la Ruta dels Estanys fins a la resclosa de Vilanova de la Muga, continuant per la Muga fins la Mugueta i retornant pel Vernar de Baix, el pontet de Leonardo da Vinci i la reserva natural integral dels Estanys. Al final del trajecte s’oferirà un vermut. És una activitat gratuïta amb reserva prèvia al tel. 972 45 42 22 del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà.

Durant les dues jornades d’activitats, es podran fer fotos i pujar-les a les xarxes per participar al concurs que organitza l'ACA amb l'etiqueta #acaWorldWaterDay2018. Podeu consultar les bases a: aca/documents/Agencia/Sensibilitzacio/Dia_Mundial_Aigua/bases_concurs_2018_ca.pdf