La Cooperativa participa activament a la 19a Fira del pa de Castelló d’Empúries

31 de maig de 2016 - General

El proper diumenge 4 de juny a Castelló d’Empúries es celebrarà la 19a edició de la Fira del pa que organitza l’Ajuntament de Castelló d’Empúries i l’Ecomuseu-Farinera. Aquest any la Cooperativa Agrícola del municipi participa en la fira per tal de donar a conèixer la seva tasca en el camp castelloní.

En primer lloc, exhibint una màquina de batre i màquina de segar i lligar, al pati de la Farinera. I per tal que el públic visitant pugui entendre com funcionaven aquests primers exemples de mecanització del camp es posaran en marxa a les 11.30h i a les 17.30h.

En segon lloc, presentant Els blats del projecte “És farina de Girona” a Castelló d’Empúries durant la inauguració de la fira, a les 10.30h. per part de l’honorable sra. Dolors Bassa, Consellera de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya i el sr. Salvi Güell, alcalde de Castelló d’Empúries.

El tècnic de la Cooperativa, sr. Carles Malloll, ens explicarà com amb aquest projecte el Gremi de Flequers Artesans de les Comarques Gironines pot elaborar el seu pa amb farina d'uns blats seleccionats i produïts en camps gironins i conreats sota els controls de la producció integrada. Sabíeu que l’any 2015 el projecte integrava 22 pagesos participants, 5 comarques gironines i 260Ha sembrades amb 1.176.000 Kg de blat obtingut?.

Els pagesos castellonins hi tenen un paper destacat ja que tot va començar amb el projecte del Pa de Tramuntana: un pa elaborat també pel gremi amb blats de varietats antigues produïts per la Cooperativa Agrícola de Castelló d’Empúries al Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà.

Recordeu que durant la 19a Fira del pa, l’Ecomuseu-Farinera obrirà les portes de 10 a 19 h, i es farà un 50% de descompte per tal que tothom pugui visitar-lo.