Jornades Europees del Patrimoni 2017 a Castelló d’Empúries: “Patrimoni i natura: un paisatge de possibilitats” els dies 6, 7 i 8 d’octubre

2 d'octubre de 2017 - General

El Museu d’Història Medieval i l’Ecomuseu-Farinera organitzen un any més el programa d’activitats amb motiu de les Jornades Europees del Patrimoni 2017.

El Consell d’Europa dedica la 25a edició de les Jornades Europees de Patrimoni (JEP) enguany sota el lema “Patrimoni i natura: un paisatge de possibilitats”. Les Jornades Europees del Patrimoni se celebren a Catalunya els dies 6, 7 i 8 d’octubre de 2017 amb l’objectiu de posar en relleu els valors patrimonials incorporats a la natura, la importància del medi ambient sobre els estils de vida de les persones i la influència que té sobre el benestar i el creixement socioeconòmic de les comunitats.

Els palaus, els castells, els monestirs, les fàbriques, els jardins històrics i altres espais patrimonials de Catalunya i de diferents països d’arreu d’Europa relacionats amb la natura obriran les seves portes perquè els ciutadans gaudeixin de visites, i oferiran activitats per donar a conèixer en profunditat el seu patrimoni comú, la millor manera d’aconseguir la implicació social en la seva salvaguarda i valoració.

Per aquest motiu, Castelló d’Empúries organitza un any més un programa d’activitats durant els tres dies de les jornades per tal de divulgar la riquesa cultural i el patrimoni museístic del municipi entre els visitants i usuaris dels museus. El programa d’activitats, que ha estat coordinat pel Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, s. XIV (MHMCE) del Departament de Patrimoni Històric i Museus de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries, inclou jornades de portes obertes, exposicions i visites als museus i espais patrimonials del municipi, amb la col·laboració de l’Ecomuseu-Farinera, de la Basílica de Santa Maria, de la família Comas de Castelló d’Empúries i de la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada – Carles Fages de Climent de la Universitat de Girona.

El divendres 6 d’octubre a les 12 h i amb motiu de les JEPC’17, al Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, s. XIV tindrà lloc una visita guiada al museu a càrrec de Jordi Canet, i tot seguit es visitarà la Sinagoga del Puig Mercadal a càrrec d’Ariadna Comas. El preu és de 3 € per persona (menors de 7 anys, gratuït) i es recomana reservar prèviament al telèfon 972 25 08 59.

El museu es podrà visitar durant aquests dies de 10 a 14 h i de 16 a 19 h; per la seva banda, l’Ecomuseu-Farinera es podrà visitar de 10 a 13 h i de 16 a 18 h. El diumenge 8 d’octubre, a l’Ecomuseu-Farinera hi haurà jornada de portes obertes de 10.30 a 13.30 h, i el Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, s. XIV farà entrada de 2×1 al matí, de 10 a 14 h.

A l’antiga Sinagoga jueva del Puig Mercadal es faran dues visites guiades més durant el cap de setmana: el dissabte 7 d’octubre a les 10.30 h, i el diumenge 8 d’octubre a les 12 h, al preu de 2 € (menors de set anys gratuït), per a les quals es recomana reservar al telèfon 609 450 738.

El dissabte 7 d’octubre tindran lloc dues visites guiades “Castelló d’Empúries medieval” al centre històric, a les 11 h i a les 17 h, a càrrec d’EmpordàBrava. I el diumenge 8 d’octubre, a les 11 h, tindrà lloc una nova visita guiada de l’Itinerari Literari Fages de Climent de Castelló d’Empúries; per aquestes visites es recomana reservar prèviament al telèfon 972 15 62 33. Del 7 d’octubre al 7 de novembre, de 16 a 19 h a l’Ecomuseu-Farinera es podrà veure l’exposició “El paisatge que estimes”, una instal·lació comuna de les postals creades entre diferents particulars, entitats i escoles del municipi i de l’entorn, en el marc de l’acció proposada participativa per l’artista Pilar Farrés (activitat gratuïta).

També durant els tres dies de les jornades es pot visitar l’exposició de pintures de Lluís Roura “L’Empordà i Terra Santa” que hi ha a la Capella dels Dolors de la Basílica de Santa Maria, en els horaris d’obertura de la Basílica. Per a més informació, al tel. 972 25 08 59 o al facebook del Museu d’Història Medieval: facebook.com/museucuriapreso; també podeu consultar la informació de les JEPC’17 al web www.patrimoni.gencat.cat del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Les jornades compten amb el suport de la Generalitat de Catalunya i de la Diputació de Girona.