Del blat al pa, un cap de setmana amb accent castelloní

11 de maig de 2018 - General

Dissabte i diumenge es celebra a Castelló d’Empúries un cap de setmana diferent: Del blat el pa, una proposta conjunta de l’Ecomuseu-Farinera i la Cooperativa Agrícola per tal donar a conèixer la tasca dels agricultors castellonins, la importància del patrimoni fariner de la vila i difondre les bondats del pa.

En aquesta edició renovada, diverses entitats de la vila participaran tot ballant, fent castells, exhibint maquinaria... per tal de gaudir d’un cap de setmana farcit d’activitats.

El dissabte 12 de maig a les 16h, l’Esbart Dansaire de Castelló d’Empúries actuarà a la Cooperativa Agrícola en el marc de la 2a Fira agrícola d’ocasió. Podreu veure els balls dels grups d’Infantils i juvenils. L’Esbart treballa actualment en dues direccions: una de més tradicional, on s’intenta conservar les danses d’arrel per tal de mantenir viva la tradició de l’esbart, i l’altra més innovadora, que segueix la tendència actual dels esbarts moderns, incorporant danses de nova creació.

El diumenge 13 de maig, s’exhibiran al pati de la Farinera una màquina de batre i una màquina de segar i lligar, aquesta darrera marca Ajuria de Vitoria, que membres de la Cooperativa Agrícola posaran en marxa a les 11.30h i a les 17.30h per tal que el públic visitant pugui entendre com funcionaven aquests primers exemples de mecanització del camp.

També el diumenge podreu trobar productes locals en el mercat de la 20a Fira del pa, que s’organitza pels carrers i places del voltant del museu: vedella dels aiguamolls, arròs Tramuntana... A les 12h la colla de castellers Els Vailets de l’Empordà, serà l’amfitriona de la 7ª Trobada de les colles castelleres gironines. Prop de 600 castellers es concentraran davant de la Basílica Santa Maria de Castelló d’Empúries per actuar conjuntament.

I per acabar, els alumnes de 3r d’ESO de l’INS de Castelló d’Empúries, oferiran una Xocolatada pro-viatge fi de curs al claustre de Santa Clara; desprès de l’actuació infantil Atrapasomnis.