Carboners i rajolers, la proposta de l’Ecomuseu-Farinera pel XXVII Festival Terra de Trobadors

1 de setembre de 2017 - General

El dissabte 9 de setembre, en el marc del XXVII Festival Terra de Trobadors,  l’Ecomuseu-Farinera oferirà un matí dedicat a la recuperació de dos oficis antics: el de carboner i el de rajoler.

A les 11 h del matí i prèvia reserva de plaça al tel 972 25 05 12, els assistents podran gaudir primer d’una sessió dedicada als homes que fins no fa gaire cada any construïen carboneres per tal d’obtenir carbó vegetal, un negoci que va deixar de ser rendible a conseqüència de les noves formes d’energia que van anar sorgint.

La sessió estarà dirigida pel sr. Josep Alemany, carboner de l’Associació Cultural el Cau dels Pins i el sr. Antoni Martí, de l’empresa VídeoPlay, que s’ha dedicat a filmar la carbonera que cada any es construeix a Forallac. Una activitat que es va començar en un primer moment, l’any 1993, amb objectius pedagògics i antropològics vinculats a la revalorització del patrimoni del massís de les Gavarres i que actualment ha esdevingut un dels actes festius i culturals més singulars de Forallac.

A continuació, el terrisser sr. Josep Matés, ens desvetllarà en una sessió teòrica-pràctica els secrets per fer una bona rajola per la construcció. Acabarem el matí fent rajols com els d'abans!!!

Aquestes activitats es realitzen en el marc de l’exposició temporal: Empordà industrial, que es pot veure al museu fins al diumenge 1 d’octubre de 2017 i  que compten amb el suport de la Diputació de Girona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Durant tots els dies del Festival podreu gaudir d'una àmplia oferta d'espectacles teatrals i musicals que recrearan el passat medieval de la vila comtal. Podeu consultar el programa a la web www.terradetrobadors.cat. A l’ecomuseu obrirem de 10h a 14h i 16h a 20h oferint un 2x1 en l’entrada al museu.

A més de l’oferta pròpia del museu, al pati del museu hi trobareu La Taverna del Mar, que organitza el XON’S REM d’Empuriabrava, i al pàrking, el Campament d’Arquers del Comtat.