Activitats naturals a l’Ecomuseu-Farinera durant la Setmana de la Natura

21 de maig de 2018 - General

La Setmana de la Natura tindrà lloc entre el 26 de maig i el 5 de juny de 2018 a tot Catalunya amb l’objectiu de promoure activitats per conscienciar la ciutadania sobre la importància de tenir cura de la nostra natura i del nostre territori. És una iniciativa conjunta de la Xarxa de Voluntariat Ambiental de Catalunya (XVAC) i la Xarxa de Custòdia Agrària del Territori (XCT), dues xarxes d’entitats sense ànim de lucre i de referència en el món de la conservació de la natura i del voluntariat ambiental a Catalunya; i també compta amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i l’Obra Social “la Caixa”.

Així doncs, durant 10 dies es podrà gaudir de la natura en el seu sentit més ampli: excursions, tallers, visites guiades, activitats familiars, exposicions, activitats infantils, sortides de camp…

L’Ecomuseu-Farinera es suma per primera vegada a la Setmana de la Natura, programant tres activitats gratuïtes; conscients de que tots podem actuar per la natura i contribuir a la seva conservació.

El dissabte 26 de maig a les 11h, Sortida Espai EmpordàNA’T i estanys de Vilaüt. Descobrirem l’espai EmpordàNA’T, porta d’entrada als quatre parcs de l’Empordà, i gaudirem d’una passejada pels estanys de Vilaüt, reserva natural del parc dels Aiguamolls, on podrem observar i sentir el cant de les espècies més tímides que fugen del sarau dels itineraris habituals. El dissabte 2 de juny, Sortida Farinera i Rec del Molí de Castelló d’Empúries, una oportunitat única per descobrir l’Ecomuseu-Farinera i el Rec del Molí, un espai únic amb gran valor medioambiental. Aquestes activitats requereixen inscripció prèvia al telèfon 972 250 512.

I finalment, el dimarts 5 de juny celebrarem el Dia Mundial del Medi Ambient amb una jornada de portes obertes.