Es presentarà el Pa de la Tramuntana a la 14a Fira del pa, la farina i el blat

9 de juny de 2011 - General

El proper 12 de juny es celebra la 14a edició de la Fira del pa, la farina i el blat de Castelló d’Empúries. En el marc d’aquesta fira, les entitats participants en el projecte d’elaboració de pa artesanal a partir de blats tradicionals cultivats a l’espai agrícola del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, presentarà el Pa de Tramuntana.

Nom en que s’ha batejat, per part dels associats al Gremi de Flequers Artesans de les Comarques Gironines, el pa resultat d’aquesta aventura que va començar fa 3 anys quan diversos pagesos de Castelló d’Empúries van començar a cultivar diverses varietats antigues i velles de blats; concretament Anza, Arianne, Florence Aurora en el Parc.

Tots els integrants del projecte valoren molt positivament el projecte en sí ja que es preserva, recupera i millora la qualitat paisatgística de la zona en base a la diversitat productiva. També perquè permet consolidar el sector agrícola i ramader, que a través del seu treball quotidià ens permeten gaudir d’uns espais oberts d’extraordinària bellesa. I finalment, perquè permet obtenir un producte diferenciat i de qualitat i que referma els valors mediambientals del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, i alhora posa en valor aquest paisatge tan característic.

Els assistents a l’acte, que es celebrarà a la Capella de Santa Clara a partir de les 12.30h, podran degustar aquest nou pa i prendre una copa de cava que oferirà l’Ecomuseu-Farinera.