Els museus de Castelló d’Empúries celebren la primera edició del dia del visitant – solstici d’estiu amb motiu de la revetlla de Sant Joan

22 de juny de 2012 - General

L’Àrea de Patrimoni Històric de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries, amb la col•laboració de la Basílica de Santa Maria de Castelló d’Empúries, organitzen per aquest dissabte 23 de juny de 2012 i coincidint amb la Revetlla de Sant Joan la primera edició del Dia del Visitant-Solstici d’Estiu, una jornada en què els museus i el patrimoni cultural són els autèntics protagonistes.

Durant la jornada del dissabte, els tres museus de Castelló d’Empúries faran jornada de portes obertes per promoure la visita i el coneixement dels espais museístics. El Museu de la Cúria-Presó (de 9h a 14h i de 16h a 19h) i l’Ecomuseu Farinera (de 10h a 14h i de 17h a 20h) organitzen jornada completa de portes obertes; per la seva banda, el Museu Parroquial de la Basílica de Santa Maria s’ha afegit a la celebració de la jornada amb un matinal de portes obertes, de 10h a 13h.

El pas de les estacions de l’any, especialment el solstici d’estiu, ha marcat el ritme humà des de temps immemorials i ha deixat una empremta social i cultural inesborrable. L’objectiu d’aquesta jornada és compartir la necessitat de crear un futur més respectuós amb la natura, amb els testimonis del passat i amb els altres, i en definitiva cap a un món més sostenible.
Cal destacar que aquesta és la primera ocasió que els tres museus del municipi col•laboren conjuntament en l’organització d’una jornada de divulgació del patrimoni museístic castelloní.

La jornada es complementa amb una visita guiada pel centre històric a partir de les 17h (en francès) i a les 18'30h (en català i en castellà) des de l’oficina de turisme de la Cúria-Presó. Per a més informació i reserves, cal trucar al telèfon  972 15 62 33 o bé  972 25 05 12.