El museu estrena un Espai Familiar amb un munt de materials didàctics per aprendre tot jugant.

16 de juny del 2015 - General

En acabar la visita a la fàbrica, seguint el joc de pistes, les famílies poden gaudir del nou espai familiar, ubicat a la Sala del Blat del museu. L’espai ha estat equipat amb mobiliari modulable i mòbil: unes butaques, unes taules i un moble amb contenidors. Un indret en què les famílies poden passar una estona plegades, llegint, jugant, consultant els materials on-line del museu, etc.

Per a aquest nou espai el museu ha posat a disposició de les famílies els materials didàctics de les visites i els tallers escolars donant-los aquest nou ús familiar. Dins del moble amb contenidors hi trobaran diversos materials: lectures per a adults i nens, una maqueta per muntar un molí fariner, elements sobre els hàbits d’alimentació saludables, etc. Els pares i nens també podran jugar al joc on-line: el País dels farinons ja que l’espai té un racó amb ordinador i connexió wifi. I si els ve de gust fer una partida als diversos jocs de taula del col•leccionable “una comarca de museu”.

Cadascun d’aquests materials va acompanyat d’una fitxa explicativa sobre el seu contingut, objectius i l’ús en l’espai familiar. Així com la recomanació de recollir el material un cop emprat. El material està disponible en cinc idiomes.

Totes aquestes accions han estat subvencionades per la Diputació de Girona i el Departament de Cultura i van destinades a l'increment del coneixement i a la difusió del patrimoni cultural gestionat pel museu; a l'acostament del museu a la societat, mitjançant mètodes didàctics i de qualitat, programant activitats que permetin generar canals de comunicació més fluids i atraure nous segments de població i fomentar nous públics al museus a més de posicionar el museu com a institució rellevant en l'expansió del turisme cultural.