El museu es prepara pel Pont de Desembre amb activitats vinculades al consum crític i al coneixement natural i cultural de l’entorn.

29 de Novembre de 2010 - General

El proper diumenge 5 de desembre es celebrarà el penúltim Ecomercat de l’any 2010 de Castelló d’Empúries. A més de les parades habituals de la Llotja, on podreu adquirir productes locals, ecològics i de qualitat des de les 9 fins a les 14h, s’han organitzat diferents activitats paral•leles.

En primer lloc, el taller: Sobirania alimentària i consum crític: alternatives de futur, a càrrec d’Esther Vivas, membre del Centre d’Estudis sobre Moviments Socials de la Universitat Pompeu Fabra. Tots aquells que esteu interessats en aquesta nova corrent, rebreu la informació i els materials necessaris per exercir un consum crític quan aneu a comprar un producte d’una determinada marca en funció de si és una empresa ètica, una empresa local, un producte de comerç just, un producte de cooperativa, etc. El taller es realitzarà a les 11h. a la Sala Polivalent de l’Ecomuseu.

En segon lloc, el taller: Egagròlipes: què han menjat les òlibes?, a càrrec de Terramar, natura i cultura. L’activitat consistirà en diseccionar egagròpiles d’òliba per tal d’identificar els ossos de petits mamífers que contenen. Una manera molt didàctica de descobrir la Natura més propera. Aquest taller es realitzarà a les 13h. a la Sala Polivalent de l’Ecomuseu. Ambdós tallers són gratuïts, prèvia reserva i per un màxim 30 persones.

També a les 13h, el museu us ofereix una visita guiada pel museu on els impressionants molins vermells i la resta de maquinària ens condueix a l’època de la industrialització. Aquesta és una activitat gratuïta amb l’entrada al museu, prèvia reserva i per un màxim 30 persones.

El museu aprofita el pont de Desembre per ampliar el seu horari habitual de cap de setmana per tal de facilitar l’accés a la cultura. El museu restarà obert de dissabte a dimarts de 10 a 13 i 16 a 19h. El dimecres, 8 obrirà les portes de 10.30a 13.30h.