El gust de la cuina sefardí envaeix l'Ecomuseu-Farinera

5 de setembre de 2011 - General

El proper divendres 9 de setembre a partir de les 19.30h la sala polivalent de l’Ecomuseu-Farinera acollirà la Xerrada-taller-degustació: La cuina sefardí tradicional. L’Ecomuseu-Farinera es suma així al XXI Festival Terra de Trobadors, dedicat a "Els jueus a l'Edat Mitjana". Un Festival ple d’actuacions de carrer, conferències i moltes activitats més..... tres dies per fer un salt en el món medieval!

Els que assistiu a la Xerrada-taller-degustació descobrireu els olors i gustos de la cuina sefardí de la mà de la sra. A. Hosta, directora del Patronat El call Jueu de Girona, Secretària General de la Red de Juderías de España-Caminos de Sefarad i de l’Associació per la preservació del Patrimoni Jueu a Europa. També podreu degustar un postre típic d’aquesta cuina de la mà de la sra. Alba Solà del Restaurant Bau Bar de Girona, que des de fa anys entre els seus menús especials inclou algunes receptes d’origen sefardita. Serà tota una experiència culinària! Cal fer reserva prèvia a l’activitat.

Altres espais del museu com el pati o l’aparcament també s’ambientaran per acollir a diverses entitats com: El Xon’s REM Empuriabrava que obrirà la Taverna del Mar i on es faran tallers d’estrops; l’Associació Caçadors Empòrium que organitzen els Arquers del Comtat, on es faran actuacions de tir amb arc i Alma Cubrae que prepara el Campament Medieval, un espai d’exhibició d’armes i armadures i tallers participatius per a tots els públics. Finalment, la Botigueta del Molí, també s’ha preparat per tal de posar a la venta productes típics d’aquesta època històrica.