Com es fan les coses? La 2a Setmana del Turisme industrial arriba carregada de novetats

31 d'octubre de 2017 - General

La XATIC organitza del 4 al 12 de novembre la Setmana del Turisme Industrial perquè descobrim "Com es fan les coses". Visites guiades, portes obertes, visites teatralitzades, rutes en autobús, activitats gastronòmiques, teatres infantils, tallers,... en diversos museus, centres d'interpretació i diverses empreses que formen part de la Xarxa.

Un any més l’Ecomuseu-Farinera se suma a la iniciativa amb dues propostes. Pel dissabte 4 de novembre de 2017, a les 11h i prèvia reserva, les famílies podran gaudir del Taller: Com mola fer moldre el molí!!!. Un taller en el que a través de la tecnologia d’animació stopmotion aprendrem a fer funcionar un molí. I el diumenge 12 de novembre, a les 11.30 h, en el marc de l’activitat La cuina de la memòria presentarem i degustarem la sopa de menta, plat típic que es feia a les nostres contrades en temps de sega. Una activitat que és possible gràcies a la col•laboració de l’Associació Cultural i d’Esbarjo de Castelló d’Empúries.

El peixopalo amb tripa, trumfes i allioli de Palafrugell o l'olla ferroviària i la truita del murri d'Igualada són altres receptes que durant aquests dies s’elaboraran i degustaran en diferents municipis que formen part de la Xarxa. La cuina de la memòria és una oportunitat única per saborejar part de l'època que va marcar la industrialització a Catalunya.

Entre les activitats més esperades hi ha el dia 4 de novembre: Bus a Cegues, l’experiència que et permet descobrir el patrimoni industrial de Catalunya. Aquest any s'ofereixen cinc noves rutes, totes elles amb moltes sorpreses, que els participants aniran descobrint al llarg del trajecte en autocar.

“Ruta de les Colònies” 10h. Terrassa 18h. Terrassa
“Ruta de les Eines i les Essències” 9h. Barcelona 18h. Barcelona
“Ruta dels Fruits de la Terra” 9h. Reus
9:30h. Tarragona 19h. Tarragona
19:30h. Reus
“Ruta de la Tradició Artesana” 10h. Lleida 18h. Lleida
“Ruta Ecològica en Família” 9h. Barcelona 18.30h. Barcelona

Recordeu per participar cal que feu inscripcions en el web http://www.xatic.cat

Per a tots aquells que vulgueu, podeu compartir les vostres fotografies i experiències durant la Setmana del Turisme Industrial podeu emprar els següents hashtags: #BusACegues, #CuinaDeLaMemòria, #ComEsFanLesCoses i #ViuTurismeIndustrial.