Clou la 15a setmana de la ciència més participativa de les darreres edicions

24 de Novembre de 2010 - General

L’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries ha tancat a 15a Setmana de la Ciència amb èxit de participació. Un total de 681 persones s’han apropat al museu per participar en les diferents activitats organitzades per commemorar l’Any de la Biodiversitat.

El divendres 12 de Novembre, el pati de la Farinera es va transformar en un petit bosc de les idees. Un total de 243 alumnes de 5è i 6è de primària de les escoles municipals van participar en aquesta activitat tot decorant diferents arbres i deixant anotades les seves idees i propostes per preservar la Biodiversitat.

A la tarda, els mateixos alumnes van gaudir d’un joc de confeti, explosions, reaccions químiques i altres experiments espectaculars que els va proposar el científic Dani Jimènez amb la finalitat d’explicar què és la Biodiversitat. L’acte va estar coordinat conjuntament amb el Parc dels Aiguamolls de l’Empordà i el Museu de la Tècnica de l’Empordà de Figueres.

El diumenge 14 de Novembre, l’Ecomuseu-Farinera va convocar una matinal de portes obertes, a la qual van assistir 18 persones, 4 de les quals van fer la visita guiada pel museu.

El Cicle de Cinema Científic, organitzat a la Sala Polivalent del museu del 13 al 21 de novembre, ha rebut 177 persones. Aquesta proposta ha tingut una molt bona acollida per part del instituts de Castelló d’Empúries i també de l’IES Illa de Rodes de Roses.
Les enquestes de valoració facilitades al públic assistent, coincideixen en valorar molt positivament les activitats i per això l’Ecomuseu-Farinera l’any vinent es programaran nous actes en motiu de la setmana de la ciència.