Celebrem la 18a Setmana de la Ciència a Castelló d’Empúries amb cinema, invents i portes obertes.

12 de novembre de 2013 - General

Aquest any 2013 la Setmana de la Ciència commemora l’Any Internacional de l’Estadística, l’Any Internacional de la Cooperació en l’Esfera de l’Aigua i la commemoració del 90è aniversari de la visita d’Albert Einstein a Catalunya.

L’Ecomuseu-Farinera es suma amb diferents activitats a la 18a Setmana de la Ciència, organitzada per la Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca, que es celebra del 15  al 24 de novembre.

Fins el 8 desembre, a la Sala del blat, els entusiastes del cinema i la ciència podran triar entre una proposta de 19 films científics: El primer europeu, Gea i el àmbar, Muntanyes d’aigua... Podeu consultar els títols disponibles a www.ecomuseu-farinera.org.

Per quarta vegada, el museu acull aquest cicle de cinema organitzat per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT). Cal destacar que són documentals dirigits per científics de diverses universitats espanyoles i que alguns d’ells empren animacions flash o les últimes tècniques d’integració de personatges 3D en imatge real per tal de difondre aspectes científics d’una manera atractiva i didàctica.

Com en altres edicions, la proposta s’ha fet extensible als escolars de Primària, Secundària i Batxillerat de la comarca. De moment, 300 alumnes ja han fet la seva reserva.

El diumenge 17, s’ha programat la visita guiada temàtica Els invents i els inventors de la Farinera. És una manera diferent d’aproximar-se a la història de la fàbrica, de conèixer a fons la ciència i la tècnica aplicada en el procés de transformació del blat en farina. L’activitat es farà a les 11h i és gratuïta, prèvia inscripció al museu i per un màxim de 30 persones. Aquell mateix dia s’oferirà una matinal de portes obertes amb la voluntat que la ciència arribi a tothom.