Castelló d’Empúries celebra les Jornades Europees del Patrimoni 2015

30 de setembre del 2015 - General

Les Jornades Europees del Patrimoni se celebren a Europa durant un cap de setmana entre setembre i octubre. A Catalunya se celebraran els dies 9, 10, 11 i 12 d’octubre de 2015. Enguany, el Consell d’Europa vol posar especial èmfasi a descobrir i potenciar el patrimoni industrial per tal de fer evident la gran importància que té per al patrimoni cultural de Catalunya.

L’Àrea de Patrimoni Històric de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries i els museus de castellonins han organitzat una sèrie d’activitats per difondre el patrimoni històric del municipi amb motiu d’aquestes jornades sota el lema “Europa, un patrimoni en comú” i que enguany coincideixen amb la 8a Ruta de l’Art de Castelló d’Empúries. En primer lloc, durant els quatre dies hi haurà jornades de portes obertes a l’Ecomuseu-Farinera, al Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó i al Museu Parroquial de la Basílica de Santa Maria, que col•labora un any més amb els actes de les jornades.

El diumenge 11 d’octubre, a les 11 h del matí s’oferirà l’Itinerari Literari Carles Fages de Climent de Castelló d’Empúries i Empuriabrava, una visita guiada per la ruta de l’escriptor empordanès relacionada amb el patrimoni cultural i amb els indrets més remarcables del municipi que estan presents a la seva obra; per a informació i reserves es pot trucar al telèfon 972 45 14 35.

Finalment, el dilluns 12 d’octubre a les 18 h de la tarda tindrà lloc una visita guiada al Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, s. XIV, que finalitzarà amb un concert de música medieval a la Casa Fages de Climent de Castelló d’Empúries a càrrec d’Antoni Madueño, musicòleg i intèrpret de l’Ensemble Clus Trobar.

Les Jornades Europees del Patrimoni a Catalunya 2015 estan organitzades i coordinades pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, per l’Associació Catalana de Municipis i per la Federació de Municipis de Catalunya, amb la col•laboració de la Fundació Institut Ramon Muntaner. Per a més informació, es pot consultar l’enllaç web bit.ly/JEP-2015, a facebook i twitter a #JEP2015, o també a l’agenda del web municipal www.castello.cat/agenda i als telèfons 972 15 62 33 o bé 972 25 08 59.