Capítol de la sèrie televisiva VOLTES

- General

En el capítol: La cimentera de Castellar de n'Hug i la farinera de Castelló d'Empúries, visitem dues indústries històriques, l’antiga cimentera Asland, de Castellar de n’Hug, i la recuperada Farinera de Castelló d’Empúries. A la fàbrica de ciment modernista, ara seu del Museu del Ciment Asland, destaquen les voltes catalanes i el ferro forjat d’un conjunt fabril espectacular ubicat en plena muntanya. La seva construcció en forma esglaonada en l’anomenat Clot del Moro, aprofitava el desnivell de la muntanya i utilitzava la força de la gravetat per al procés de transformació de la pedra en ciment. A Castelló d’Empúries veurem la recuperada Farinera convertida en museu, unes instal·lacions que mantenen la forma mecanitzada tradicional de fer farina. La restauració i recuperació de les màquines es va fer sense desmuntar el circuit que fa la farina per la complicació de tornar al procés original.