Arriba la 20a Setmana de la Ciència a Castelló d’Empúries amb experiències entorn la llum i les baixes temperatures.

9 de novembre del 2015 - General

Del 13 al 22 de novembre de 2015 s’organitza a Catalunya la 20a Setmana de la Ciència, una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.

Durant la 20a Setmana de la Ciència es celebraran un munt d’activitats de divulgació científica arreu del nostre territori. La Biblioteca Ramon Bordas i Estragués i l’Ecomuseu-Farinera, es sumen a la celebració tot programant diverses activitats que permetran gaudir i apropar la ciència des del més petit al més gran.

El dissabte 16 de novembre, a l’Ecomuseu-Farinera s’ha organitzat el taller “Experiències a baixes temperatures: Nitrogen líquid”. Quins fenòmens es produeixen quan les temperatures arriben a valors molt baixos? Què passarà amb un clavell? I amb una goma? Aquesta activitat serà dirigida per Antoni Valls Casanovas, Llicenciat en Ciències Químiques i graduat en Meterologia i Climatologia per la UB. Serà a les 10h i no es necessari reserva prèvia. L’activitat està recomanada per a nens i nenes a partir de 8 anys.

El dimecres 18 de novembre, l’hora del conte de les 17h a la Biblioteca estarà dedicat a la llum. La companyia Va de contes ens farà gaudir de “'S’apaga la llum, va d'estrelles”, una activitat recomanada per a nens i nens a partir de 4 anys. La Biblioteca ha triat aquest tema perquè la llum és un dels temes centrals de la 20 Setmana de la Ciència ja que el 2015 es celebra l’Any Internacional de la Llum i de les Tecnologies basades en la Llum.

I pels que vulguin aprendre com estalviar energia a la llar, del 13 al 30 de novembre, a l’Ecomuseu-Farinera podran conèixer totes les formules en l’exposició: “Atrapa l’energia”. En Pau, un personatge de l’exposició, ens ensenyarà que estalviar energia és una actitud.

Es tracta d’una mostra itinerant que ha organitzat el Consell Comarcal de l’Alt Empordà, concretament l’Àrea de Medi Ambient per tal d’informar a la ciutadania de com es distribueixen els consums energètics a la llar i quines accions poden portar a terme per disminuir-los. Les escoles del municipi que vulguin treballar aquest tema a fons tenen a la seva disposició un material educatiu gratuït.

Finalment, el diumenge 15 de novembre hi haurà la matinal de portes obertes a l’Ecomuseu-Farinera, serà una bona manera d’aproximar-se a la ciència i la tècnica aplicada en el procés de transformació del blat en farina. L’activitat es farà de les 10.30h a les 13.30h. I també visitar l’exposició “Rosada i blat. Una altra perspectiva del creixement”. L'artista, Luis Camargo, ens presenta el seu personal treball fotogràfic de creixement del blat.