Ai las... on són les velles moles? Una visita teatralitzada, novetat pel DIM a l’Ecomuseu-Farinera

7 de maig de 2012 - General

Per celebrar el 18 de maig, Dia Internacional dels Museus (DIM), l’Ecomuseu-Farinera organitza diverses activitats al llarg d’aquest mes.

El dia 18, us proposa una matinal de portes obertes de 10 a 13h. Entra, olora, prepara els sentits i comprendràs com s’ha transformat, quina energia l’ha mogut, quin és el procés que transforma el blat en farina i qui va dirigir la producció industrial en aquesta fàbrica de farines.

Del 18 al 27 de maig, participem en l’activitat promoguda pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya: Descobreix la joia del museu per tal de donar a (re)conèixer una peça destacada del fons del museu. Enguany hem escollit una joia que empraven tant els forner com les mestresses de les cases de pagès. Si vols saber de quin objecte es tracta vine al museu o connectat a la Wikipèdia, allà també ho podràs descobrir!.

En motiu de la Nit Europea dels Museus, el dissabte 19, per primer cop s’ofereix una visita teatralizada nocturna a càrrec del grup Tequatre. Amb una pregunta per resoldre: on són les velles moles?, farem un repàs al passat medieval i ens endinsarem en l’època de la industrialització de la mà de diversos personatges. L’activitat, que és gratuïta i per un màxim de 30 persones amb inscripció prèvia, començarà a les 22.30h. i acabarà amb una copa de cava i la degustació d’uns tastets.

Una activitat complementària a la visita guiada escenificada per les cel.les de la presó medieval que organitza el Museu de la Cúria-Presó a les 21,30h.

I finalment, el museu també ha pensat en el públic escolar del municipi amb l’activitat:  Fem el nostre museu, experiència educativa entorn la tasca de conservació en un museu. Aprendrem a catalogar un objecte que els propis alumnes hauran portat de casa seva amb l’objectiu de donar a conèixer el DIM entre el públic escolar i despertar futures vocacions professionals en vers el patrimoni.