Activitats científiques a l’Ecomuseu-Farinera durant la 16a Setmana de la Ciència

14 de novembre de 2011 - General

Entre el 18 i el 27 de novembre de 2011 es celebrarà la 16ª Setmana de la Ciència organitzada per la Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca, que commemora l’Any Internacional de la Química i l’Any Internacionals dels Boscos. L’Ecomuseu-Farinera de Castelló d'Empúries ha preparat diverses activitats: cinema, visites guiades, etc. relacionades amb aquestes temàtiques.

Durant el cap de setmana del 19 i el del 26 de novembre, els amants del cinema i la ciència, podran triar una carta de 16 films científics: L’or salvatge, Gea i el àmbar, Muntanyes d’aigua... Mentre que els escolars d’ESO i Batxillerat de la comarca ho podran fer durant la setmana.

És el tercer any que el museu acull aquesta iniciativa de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT). Destaquem que són documentals dirigits per científics de diverses universitats espanyoles i que alguns d’ells empren animacions flash o les últimes tècniques d’integració de personatges 3D en imatge real per tal de difondre aspectes científics d’una manera atractiva i didàctica.

El diumenge 20, s’ha programat per primer cop una visita guiada temàtica que es titula: Els invents i els inventors de la Farinera. És una nova manera d’aproximar-se a la història de la fàbrica, de conèixer a fons la ciència i la tècnica aplicada en el procés de transformació del blat en farina. L’activitat es farà a les 11h i és gratuïta; prèvia inscripció al museu, per un màxim de 30 persones. Aquell mateix dia s’oferirà una matinal de portes obertes al museu amb la voluntat que la ciència arribi a tothom.