A l’Ecomuseu-Farinera comença el curs escolar 2012-2013

13 de setembre de 2012 - General

Comença el nou curs escolar i des de l’Ecomuseu-Farinera presentem les novetats que ofereix el Servei Educatiu del museu.

Es convoca, per tercer any consecutiu, la Beca per treballs de recerca de batxillerat. Amb aquesta beca es volen potenciar els treballs de recerca de temàtica vinculada a l’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries, realitzats per estudiants que cursin batxillerat en qualsevol Centre de Secundària de la comarca de l’Alt Empordà.

El museu continua dins del projecte Una Comarca de museu, itinerari escolar per gaudir de l’Alt Empordà a través dels seus museus amb una oferta educativa consolidada i de qualitat. Aquest és un projecte al qual es poden acollir els alumnes 1r de Primària i 2n d’ESO de la comarca que realitzin la visita guiada i el taller del petit moliner al museu. Els alumnes rebran el joc de L’Escala, una versió del joc tradicional adaptada als continguts del museu.

Donada la bona acollida que va tenir entre el públic general la Visita guiada temàtica: Els invents i els inventors de la Farinera, realitzada en el marc de la Setmana de la Ciència 2011, enguany incorporem aquesta visita temàtica pels escolars d’ESO i Batxillerat. Serà una nova manera pels alumnes de conèixer la fàbrica i també als grans inventors: Watt, Bicheno Francis, etc.

I seguint, aquesta línia, el Servei Educatiu potenciarà les activitats educatives puntuals emmarcades dins de les activitats anuals i les exposicions temporals programades. Des d’ara i fins a final de curs les escoles podran acollir-se a:

- treballar les plantes medicinals tot visitant l’exposició temporal: Camins de salut. Itineraris per conèixer les plantes medicinals de les comarques gironines, al museu a partir del 14 de setembre. I aprofundir a l’aula aquesta temàtica mitjançant la guia didàctica específica que ha editat la Fundació Carl Faust i Dipsalut.

- treballar sobre el canvi climàtic tot visitant l’exposició temporal: Un món diferent. Efectes del canvi climàtic a les comarques gironines, al museu a partir del 5 de novembre. I aprofundir a l’aula aquesta temàtica mitjançant la guia metodològica que ha editat la La Copa SSCP i el joc de pistes que hem realitzat conjuntament amb la Biblioteca Ramon Bordas i Estragués de Castelló d’Empúries.

- treballar sobre aspectes de la ciència tot gaudint del Cicle de Cinema Científic, a partir del 21 de novembre coincidint amb la Setmana de la Ciència que commemora l'Any Internacional de l'Energia Sostenible per a Tothom, l'Any Europeu per a l'Envelliment Actiu i l'Any de la Neurociència.

- treballar sobre quines són les feines bàsiques que es desenvolupen en un museu i fomentar el respecte pel patrimoni a la Xerrada/taller: Fem el nostre museu. Experiència educativa entorn l’ofici de museòleg, del 14 al 24 de maig coincidint amb el Dia Internacional dels Museus.