A la venta la segona edició del Quadern de la Farinera de Castelló d’Empúries

29 de juliol de 2010 - General

L’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries ha publicat una 2a edició del seu Quadern de Didàctica i Difusió, el qual forma part de la col•lecció de quaderns del Sistema Territorial del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC). Aquests quaderns són una font d’informació temàtica que tracta aspectes geogràfics, històrics, tècnics i socials del procés d’industrialització a Catalunya. I que, a més a més, ofereixen un recull de vocabulari i una proposta d’activitats específiques per professors i alumnes.

En aquesta nova edició s’han millorat dibuixos de d’il•lustrador Jordi Ballonga ja existents i se n’han incorporat de nous. Aquests dibuixos, així com les fotografies, faciliten la comprensió dels aspectes tècnics i socials del text.
En el nou Quadern s’han actualitzat els continguts històrics sobre el molí fariner medieval i la fàbrica de farines gràcies, entre d’altres, a les aportacions de Josep Mª Gironella i Granés, diplomat en estudis avançats d’història Medieval i M. Helena Benito i Mundet, doctora del Departament d’Empresa de la Universitat de Girona.

El Quadern es podrà adquirir a la Botigueta del Molí o en qualsevol botiga dels museus del Sistema Territorial del mNACTEC al preu de 6,00 €.