17a Fira del Pa a Castelló d’Empúries amb un munt de propostes

5 de maig del 2015 - General

El proper 10 de maig celebrem a Castelló d’Empúries la 17a edició de la Fira del pa. La fira s’instal•larà entre l’Ecomuseu-Farinera i els carrers del voltant fins arribar a la plaça Joan Alsina i la Basílica. Els visitants hi podran trobar una gran varietat de productes d’artesania alimentaria i artística.

La fira presenta diverses activitats amb algunes entitats del poble: la gran batalla de farina que organitza GEIS, en la que la participació és gratuïta i només cal portar ulleres d’aigua, mascareta i roba vella. I el dinar popular, els beneficis del qual seran per Delegació de Castelló d’Empúries d’Oncolliga. El Menú consta d’amanida, fideuà, coca, aigua i vi. El preu és de 10 € pels adults i pels nens (fins a 10 anys) només 6€. La venta de tiquets es fa a l’Ecomuseu-Farinera fins el dijous 7 de maig del 2015.

També hi haurà diverses activitats destinades al públic familiar, amb algunes novetats: un taller de galetes prehistòriques, que es farà de forma gratuïta de 10 a 14h. al claustre de la Capella de Santa Clara, un taller de decorar galetes de mantega, que es farà prèvia inscripció al museu de 16 a 19h. i una gimkana en la que els farinons, personatges literaris, prendran vida de la mà dels companys de Serfs de la Gleva. Per participar cal inscriure’s el mateix dia de la fira a partir de les 11h al preu d’1€.

Entre les activitats clàssiques de la Fira, reprenem la visita guiada a la Farinera per conèixer a fons la història de la fàbrica i el seu funcionament. Enguany es farà també una visita gastronòmica, el Tour gastronòmic, per descobrir el patrimoni monumental de la vila i les seves delicatesen gastronòmiques: Bitons, Bruels, tecles de Santa Maria, Aiguamoixos, Vi D.O. Empordà, pa de Tramuntana, embotits variats de les carnisseries del poble i per últim una copa de cava de Vilajuïga amb les meravelloses vistes del Restaurant el Portal de la Gallarda.

Un dels protagonistes de la Fira és el llibre “De pans per Catalunya”. Es tracta d’un llibre escrit per Ànnia Monreal i editat per sdEdicions en el que a mode de catàleg descobrim els forners, els forns, i les tècniques tradicionals amb les quals s'ha fet el pa a Catalunya. L’acte de presentació del llibre i de la fira, així com el tast per part del forn el Llonguet de Perelada serà a les 12.30h a la Capella del Convent de Santa Clara. Per cloure la fira, la companyia de Dansa el Paller, ens deleitarà amb l’espectacle De Bona pasta. L’acte es farà a les 19h al claustre del Convent de Santa Clara.

Durant la 17a Fira del pa, el museu obrirà les portes de 10 a 19 h, es farà un descompte del 50% en el preu de l’entrada per tal que tothom pugui visitar-lo. I tot aquell visitant que porti un producte pel recapte solidari (llet, cacau en pols, llaunes de tomàquet o de tonyina i gel de bany) obtindrà una entrada gratuïta al museu. Aquest recapte solidari d’aliments l’ha organitzat Càritas Castelló d’Empúries especialment per la diada de fira.